İnternette web sitenizden veya pazar siteleri üzerinden ürün satışı işlemlerine e-ticaret denir. İnternet pazar sitesi ise birden fazla kişinin ürün sattıkları web sitesidir. İnternet pazar sitesinde müşteriler, ihtiyaçlarını farklı firmalardan fakat aynı web sitesi üzerinden alışveriş işlemlerini yaparlar. Diğer firmalarda sizinle aynı ürünü satabilir. Rekabetin fazla olduğu e-ticaret pazar siteleridir. İnternet üzerinden kendi ürünüzü sadece size ait bir siteye e-ticaret sitesi denir.
Öncelikle internet üzerinden satış yapacağınız ürün çeşidi önemlidir. 10-15 çeşit ürünü internet üzerinden satmak için farklı bir strateji, çok fazla ürünün çeşidini internet üzerinden satmak için farklı bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır.
İnternet üzerinden ürünlerinizin satışını yapmak için bir iş süreci ve satış stratejisi belirlemeniz gerekir. Nasıl bir e-ticaret çözümü ile internet üzerinden satış yapmayı planlamalısınız.
Kendi altyapısı olan e-ticaret sitesi ile mi? Hazır bir alt yapı kullanan e-ticaret sitesi ile mi? E-Ticaret pazar sitelerinden yer kiralayarak mı? Yoksa size ait bir özel bir e-ticaret sites üzerinden mi?
İnternet üzerinden satış stratejinizi belirlemeniz gerekir. İnternet üzerinde profesyonel bir e-ticaret sitesi, işinizi iyi yaptığınızı gösteren ve müşterilere güven veren bir unsurdur. E-ticaret internet siteniz için hedef kitle belirlemeniz, iş stratejisi oluşturmanız, araştırma yapmanız ve planlama yapmanız için vakit ayırmalısınız. Bu çalışmaları yapmaya hazırsanız internet üzerinden ürün satışı yapabilirsiniz.
Firmamız internet üzerinden size nasıl bir site ile satış yapmanız konusunda yardımcı olabiliriz.
GÜVEN veren bir E-TİCARET sitesi, HEDEF kitle belirleme, STRATEJİ oluşturma, araştırma ve plan için VAKİT ayrıma
E-Ticarette ürünlerinizi satabilmeniz için hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz kesimi tam olarak belirleyiniz.
E-Ticarette ürünlerinizin satılıp satılmayacağına, ürünün nakliyesinin uygun olup olmayacağına karar verin. İnternet üzerinde satılan ürünler genelikle doğrudan satılan veya katalog yoluyla satılan ürünler olup, bazende sadece internet üzerinden bulunabilen ürünlerdir.
E-Ticaret sitesinin güncelliği çok önemlidir, düzenli olarak site güncellemelerin yapmak için planlar oluşturmalısınız. Örneğin değişen fiyatların güncellenmesi için zaman ayırmanız gerekecektir. E-Ticaret sitenize destek olmak için sitenizi sahiplenmeniz gerekir.
E-Ticaret sitenizi sürekli gözden geçirmeniz gerekir. Hangi ürünler görülmüş, hangi ürünlerde müşteriler yorum yazmış vb. e-ticaret sitesi geri beslemelerini dikkate alarak değerlendirme yapmak gerekir. E-Ticarette ürün satışı oturulan yerden para kazanmak anlamına gelmemektedir. E-Ticaret sitesi daha fazla sorumluluk ve sahiplenme gerektiren bir alışveriş yöntemidir.
İnternette satacağınız ürünle ilgili broşürü aynen e-ticaret sitenize koymayın. Uzun metinleri sadece arama motorları okur. Ayrıca müşteriler için ürününüzle ilgili kısa, doğrudan ürününüzü anlatan kısa içerikler de hazırlanmalıdır.
Sitenize giren ziyaretçileri amatör olarak düşünün. Sitenizde müşterinizi rahatsız eden, terk etmesine sebep olan gereksiz görsel ve yazılardan vazgeçin.
E-Ticaret sitenizin basit, anlaşılabilir, kolay gezinilen bir site olması önemlidir. E-Ticaret müşterilerinin internet alışveriş sitenize tekrardan gelmeyi istemesi sağlanmalıdır.
E-Ticaret siteniz için çalışmalar yapmaya, zaman ayrımaya, siteniz ile ilgilenmeye hazırsanız internet üzerinde ürün satışı yapabilirsiniz.
Firmamız E-Ticaret Web Tasarım, E-Ticaret Web Site Destek, E-Ticaret Google Reklamları konularında size yardımcı olabilir.