E-Ticaret iş stratejisi, ürün siparişi, ürün satışı, satış sonrası destek, pazarlama vb. konularda firmanızın nasıl bir davranış göstereceğini belirleme yoludur.
E-Ticaret sitesinin başarısını genelde site istatistiklerinden ölçmeye çalışılır. Başarıyı doğru değerlendirmek için tüm stratejinin içersine de bakılmalıdır.
E-Ticaret web site tasarımından önce satış ve pazarlama hedeflerinin çok açık ve detaylı bir şekilde belirlenmesı çok önemlidir.
E-Ticarette müşteriler kimlerdir? E-Ticaret müşterileri ne isterler? E-Ticarette müşteriler hangi sıklıkla alışveriş yaparlar? E-Ticarette satın alma kararı verirken nelere dikkat ederler?
Buna benzer e-ticaret müşterileri ile ilgili soruların cevaplarını vererek müşteri stratejisini oluşturmalısınız.
E-Ticaret sitenizde hangi ürünler öncelikli olacaktır? E-Ticaret sitenizde ürün kampanyaları nasıl görünecektir?
Buna benzer e-ticaret ürünlerinizle ilgili ürün stratejisini oluşturmalısınız.
Satış ve PAZARLAMA detayları, MÜŞTERİ stratejisi, ÜRÜN stratejisi, SATIŞ stratejisi, SİPARİŞ stratejisi, TESLİMAT stratejisi, TAHSİLAT stratejisi, satış sonrası stratejisi,
E-Ticaret sitenizdeki ürünlerle ilgili satış öncesi, satış anında ve satış sonrası müşteri sorularını nasıl cevaplayacaksınız? Satış öncesi ve sonrası müşteri problemleri nasıl çözümlenecektir?
Buna benzer e-ticaret satışla ilgili sorulara yönelik satış stratejisini oluşturmalısınız.
Siparişler nasıl alınacak? Siparişler nasıl temin edilecek? Siparişler nasıl hazırlanacak ?
Buna benzer siparişlerle ilgili sipariş stratejisini oluşturmalısınız.
Siparişlerin zamanında sevkiyat yapılması için nasıl bir yol izlenecek? Teslimat sorunlarında nasıl çözümler olacak?
Buna benzer siparişlerle ilgili teslimat stratejisini oluşturmalısınız.
Siparişlerinizin tahsilatları nasıl yapılacak? E-Ticaret tahsilat işlemlerinde nelere dikkat edilmeli?
Buna benzer ödemelerle ilgili tahsilat stratejisini oluşturmalısınız.
Satış sonrası iadeler nasıl olacaktır? Ayıplı ürünle ilgili nasıl işlemler yapılacaktır?
Buna benzer satış sonrasıyla ilgili satış sonrası stratejisini oluşturmalısınız.
Satınalma işlemlerinden sonra verilerin hangi bilgileri incelenecek?
İncelenen veriler satış ve pazarlamada nasıl kullanılacak?
Firmamız E-Ticaret Web Tasarım, E-Ticaret Web Site Destek, E-Ticaret Google Reklamları konularında size yardımcı olabilir.